ادامه پست قبل
ساعت ۱۱:٤٠ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٢٩ بهمن ۱۳۸٦  
بعد رفتیم یه رستوران عربی! غذای لذیذی میل کردیم و در پایان به صاحب رستوران که یه عرب سوری بود گفتیم کاش شما در پینانگ هم شعبه داشتید! آقاهه در جواب گفت که برای چی؟ رستورانهای عربی خوبی در پینانگ وجود دارد و نام ۲ تا را برد و به ما پیشنهاد داد تا غذای آنها را تست کنیم!!!!!
کلمات کلیدی:
 
برخورد از نوع ایرانی
ساعت ۱۱:۱٤ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٢۸ بهمن ۱۳۸٦  

دیروز رفته بودیم Langkawi، جزیره ای توریستی در شمال Penang. یک پرچم ایران و مالزی به نشانه رستورانی ایرانی در نقطه پررفت و آمدی از جزیره دیدیم و با خوشحالی به سمت رستوران رفتیم.

خانم و آقایی به ظاهر ایرانی در آنجا نشسته بودند، سلام کردم، چون جوابی نشنیدم، گفتم: Is this resturant open یکدفعه آقاهه به فارسی گفت آشپز نداریم!!!!! گفتم یعنی کلا تعطیل هستید، با لحن تندی گفت بله آشپزمون غش کرده! از اونجایی که دیدم طرف آدم موجهی نیست نخواستم باهاش ادامه بدم فقط پرسیدم دیگه رستوران ایرانی سراغ ندارید گفت یکی هست که آشغال درست میکنه!!!!!!

ما هم ناراحت از طرز برخورد هم وطنمون اومدیم بیرون و رفتیم توی یک رستوران عربی که توی پست بعدی راجع به نوع برخورد اونا مینویسم.

 


کلمات کلیدی:
 
معنی زندگی
ساعت ۱٢:٢٠ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢٥ بهمن ۱۳۸٦  

میگن فرق زندگی و فیلم در اینه که فیلمو میشه اونقدر تکرار کرد تا معنیشو فهمید و ازش لذت  برد اما نمیشه زمان سپری شده در زندگی را دوباره تکرار کرد. لذا برای لذت بردن از زندگی باید معنیشو فهمید.


کلمات کلیدی:
 
روایتی از دو رویداد (بدون شرح)
ساعت ۱۱:٠٢ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٢٢ بهمن ۱۳۸٦  

رويداد اول: چهارم ديماه 1331
يك هواپيماي شركت هواپيمايي ايران كه از شيراز و اصفهان به تهران مي آمد، در نزديكي فرودگاه مهرآباد هنگام كم كردن ارتفاع براي نشستن سقوط كرد و همه مسافران و سرنشينان آن جز دو تن (حسين عدل رئيس شركت تلفن شيراز و مهندس خزايني) كشته شدند.
نكته جالب و قابل تامل در اين سانحه زنده ماندن و سلامت كامل اين دو تن از ميان دهها مسافر نبود، دست نخورده ماندن يك بسته بسيار بزرگ پر از اسكناس بود كه با اين هواپيما حمل مي شد. اين بسته پس از برخورد هواپيما به زمين از داخل آن بيرون افتاده، بازشده و اسكناسها سطح بيابان (چند قدمي جاده جنوبي پر رفت و آمد كرج ـ تهران) را تا مسافتي دور پوشانده بود. صدها نفر كساني كه به كمك و يا تماشا آمده بودند و عموما از كارگران تنگدست محل و نوجوانان بودند حتي يك قطعه اسكناس را براي خود برنداشته بودند و به خبرنگاران خارجي گفته بودند كه تصاحب به ناحق مال ديگران، دولت و يا شخص ، حرام است و باعث ناراحتي وجدان مي شود و ما تنها به دسترنج خود قانع هستيم. اين خبرنگاران به سراسر جهان نوشته بودند كه سانحه پرتلفات هوايي تهران منش ويژه و بزرگواري ايرانيان را يك بار ديگر به ثبوت رساند و اگر در كشوري ديگر اتفاق افتاده بود، مردم تماشاگر حتي يك قطعه اسكناس را باقي نمي گذاشتند و براي تصاحب آنها هجوم مي بردند و با هم مسابقه مي دادند.
 رويداد دوم : 22 ديماه 1386 ( 55 سال و 18 روز بعد )
سيدحسين توکلي، بازپرس شعبه 5 دادسراي جنايي گفت: چند روز پيش به دنبال برودت هوا و بارش برف ، يک خودروي حامل پول در نزديکي فيروزکوه با يک خودروي سواري پرايد تصادف کرد. در اين تصادف ، يک اتوبوس مسافربري که در حال عبور از جاده بود، با مشاهده اين وضعيت متوقف شد و مسافران براي کمک به مجروحان از اتوبوس پياده شدند.
بازپرس جنايي در ادامه گفت: چند نفر از مسافران که قصد کمک به مجروحان خودروي حامل پول بانک را داشتند، با مشاهده پول هاي موجود که پس از تصادف در اتاقک خودرو پخش شده بود، به يکباره وظيفه انساني خود را فراموش کردند و با سرقت مقاديري از چک هاي مسافرتي متعلق به بانک بدون آن که به مجروحان حادثه کمک کنند، بار ديگر سوار اتوبوس شدند و محل را ترک کردند. 
بازپرس توکلي افزود: به دنبال اين ماجرا، ماموران امدادي با حضور در محل ، امدادرساني به حادثه ديدگان را آغاز کردند و راننده خودروي پرايد بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. برادر جوان فوت شده پس از اين حادثه عنوان کرد: برادرم پس از تصادف و در آخرين لحظات عمرش در تماس تلفني گفت: ميان صندلي و فرمان خودرو گرفتار شده است و مسافران اتوبوس را مشاهده مي کند که براي کمک پياده شده اند، اما به جاي کمک به او سراغ خودروي بانک مي روند.
بازپرس شعبه 5 دادسراي جنايي افزود: به دليلي شکستگي دنده اين جوان و فرورفتن در ريه وي ، اگر مسافران او را از ميان آهن پاره بيرون مي آوردند، به طور قطع نجات مي يافت ، اما افسوس که آنها با مشاهده پول هاي درون خودرو، وظيفه انساني شان را فراموش کرده و بدون هيچ مساعدتي محل را ترک کرده اند.
توکلي بيان کرد: پس از سرقت پول ها و بررسي هاي بعدي معلوم شد 148 ميليون تومان از پول هاي درون خودرو به سرقت رفته است و ...


کلمات کلیدی:
 
لحظه موعود (Due date)
ساعت ۱٢:۳٩ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱٠ بهمن ۱۳۸٦  

خداراشکر که همه تاریخها و لحظات موعود فرا می رسند!

هفته جالبیست، من دوست دارم زودتر این هفته کذایی بگذرد و امتحانها تمام شوند. یکی دیگه از بچه ها انتظار مهموناشو میکشه، سه نفر دیگه دارن برای برگشت به وطنشون لحظه شماری می کنن. تعداد زیادی (از بروبچه های چینی) هم دوست دارن هرچه سریعتر این هفته تموم بشه تا بتونن شاهد مراسمهای سال نو چینی باشن. و انشاالله که هفته دیگه این موقع همه خوشحال و خندون به مقصودشون رسیده باشن.  


کلمات کلیدی:
 
اقتدار ايرانی معاصر
ساعت ٢:٠٥ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٧ بهمن ۱۳۸٦  

۲۶ دی ۸۵ این مطلب را در همین blog نوشته بودم. حالا که بحث هویت و ایرانی بودن در برخی از blogهای دوستان داغ شده تکرارش را خالی از لطف ندیدم:

<<به مناسبت 26 دی این مطلب را عینا به نقل از کتاب "جامعه شناسی نخبه کشی"، اثر آقای علی رضا قلی می آورم:

"... روز به روز وضع اجتماعی-سیاسی-اقتصادی بدتر شد. کاربه جایی کشید که آوردن و بردن شاهان نیز مد روز شد. از ابتدای تاریخ این سرزمین، شاهان ایرانی، هرچه بودند، به دلایل مختلف شاهانی برخاسته از ایران بودند و به کمک خود ایرانی به رتق و فتق امور می پرداختند. پدیده نوظهور آوردن و بردن شاهان از اواخر قاجاریه و به علت اوج ذلت ایران شروع شد، ولیکن بعدها نوبت «شخص اول مملکت شد.» محمدعلی شاه و احمدشاه را به خارج بردند. رضاشاه و محمدرضاشاه نیز درآمد و رفت سرنوشت اسفناک تری از آنها داشند. یعنی از نه شاه متاخر چهار «شاهنشاه» به این سرنوشت دچار شدند. و از حدود نود نخست وزیر بیشتر با فشار خارجی آمدند یا رفتند. ولی همه اینها علت «قریب اند» که کم ارزش ترین علت در سلسله علل هستند و به قول مرحوم شریعتی، علت اصلی را باید در درون جستجو کرد. تا لانه نباشد استعمار در آن نمی تواند تخم بکند.">>


کلمات کلیدی:
 
کمی درباره STEC و SSD
ساعت ۱٢:٠٤ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸٦  

پس فردا ۲۴ ژانویه است. یکسال از اومدنم به پینانگ و بیش از یکسال از همکاری با شرکت STEC می گذرد.

هفته گذشته به ساختمان جدید شرکت نقل مکان کردیم. یک ساختمان خیلی خارجی و مدرن! قراره که در هفته اول فوریه با حضور سفیر آمریکا در مالزی ساختمان شرکت به طور رسمی افتتاح بشه. 

در واقع STEC یکی از شرکتهای بزرگ تولید SSD در جهان است و به گزارش سایتhttp://www.storagesearch.com/ssd-top10.html در Q3, Q2 و Q4 سال 2007 به ترتیب رتبه های اول، پنجم و چهارم را در تولید SSD داشته است. قابل ذکر است که SSD نسل جدید حافظه است که به جای هارد دیسک مورد استفاده قرار خواهد گرفت و فاقد قسمتهای مکانیکی مرسوم در هارد دیسک است. از این رو مصرف توان پایین تری دارد، سریع تر است و در برابر ضریه و شوک مقاومت بهتری از خود نشان می دهد. در حال حاضر هزینه بالای SSD مانع از جایگزینی اون به جای هارد دیسک می باشد.


کلمات کلیدی: